Secure2go: Agressiealarmering voor professionals

Agressiealarmering voor professionals
Eén op de vijf werkenden heeft er mee te maken: Werkgerelateerde agressie. Boze of ontevreden klanten, cliënten, bewoners, ouders, reizigers of andere burgers die hun frustratie uiten of agressie bewust inzetten als instrument om iets gedaan te krijgen. Ongeveer 1,6 miljoen professionals hebben tijdens hun werk met agressie te maken, met alle gevolgen van dien.

Zorg dat je er niet lang alleen voor staat
Het is enorm belangrijk dat je snel assistentie kunt vragen als je te maken krijgt met agressie. Onze partner Secure2Go heeft daar verschillende betrouwbare oplossingen voor. In dit artikel leggen we je meer uit over de werking van agressiealarmering.

Snel je collega’s of de beveiliging oproepen bij agressie
Stel je voor, je wordt tijdens een gesprek bij de balie, in de spreekkamer of in een behandelruimte geconfronteerd met een agressieve gesprekspartner. Je kunt dan met één snelle druk op een draadloze knop (draagbaar of geplaatst onder een bureau) het alarm activeren. Secure2Go zorgt ervoor dat de melding, inclusief je locatie, binnenkomt op de telefoons of de piepers van je collega’s. Zij kunnen je dan direct komen ondersteunen.

Hulp inroepen als er geen collega’s in de buurt zijn
Het kan natuurlijk ook zijn dat je alleen werkt, of dat je jouw cliënt of patiënt ambulant of extramuraal thuis bezoekt. Dan kun je niet makkelijk terugvallen op collega’s. In dat geval wordt het alarm discreet verstuurd naar de alarmcentrale van Secure2Go. De centralist ziet je locatie en luistert via de alarmknop mee met de situatie. Als het nodig is wordt direct de politie aangestuurd. Zo ben je ervan verzekerd dat er altijd hulp komt als je in een dreigende situatie beland.

Is een alarmknop wel betrouwbaar
Wij hebben Secure2Go met zorg als partner geselecteerd. Zij zijn als enige aanbieder in Nederland gecertificeerd voor deze vorm van alarmering (Kiwa, Mobile Security). Daarmee garanderen zij een hoge kwaliteit. Niet alleen van de technische oplossing maar ook van het advies dat ze geven, de begeleiding bij de implementatie en ze gaan gegarandeerd zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Ze werken uitsluitend met alarmknoppen die niet afhankelijk zijn van je telefoon waardoor je er altijd op kunt vertrouwen dat ze beschikbaar zijn als dat nodig is.

Zijn er door agressiealarmering minder incidenten?
Als je agressie wil terugdringen is er een brede aanpak nodig. Een normstelling, beleid, voorlichting, training, rapportage, opvolging en evaluatie. De alarmknop is een hulpmiddel dat binnen dat geheel een belangrijke bijdrage levert aan de veiligheid en het veiligheidsgevoel van de medewerkers. Juist als het niet lukt om ongewenst gedrag te de-escaleren is de noodknop onmisbaar. Vergelijk het met de airbag in de auto. Je doet er alles aan om ‘m niet te hoeven activeren, maar als het toch een keer nodig is kun je er altijd op vertrouwen.

Welke oplossing heb ik nodig?
Secure2Go levert haar agressiealarmering al aan meer dan 400 organisaties in heel Nederland en België. Zij kunnen je een heel goed en vrijblijvend advies geven. Neem daarvoor gerust rechtstreeks contact met ze op of kijk eens op https://secure2go.nl/ .